مـصـاحبه ی آیـت الله وفسی در مـورد خـدمـات مـتـقـابـل
وبگو | آموزش منوی کشویی با ul li و css
روحـانـیـت به عنـوان مسئـول ذی ربـط امـور دینـی نقـش اول را در آگـاهی و مطالبـه نسبـت به مسئـولان و رسانـه ها دارد. آیت الله وفسـی .......... اعـتمـاد بـه نـفس، دروغـی است بـزرگ که از مسـیـحیـّت غـربی وارد دنیـای اسلام شده است . آیت الله حـامد وفسـی ........... موج سـیـاه فـتـنـه جـدیـد، فـرهـنـگــی اســت و راه نـجــات از آن احـیـاء امــر بــه مــعــروف و نــهـی از مــنـکــر است. حضـرت اسـتـاد آیـت الله وفـســی ........... در مـورد کـارنـامـه ی فـرهـنگـی انـقلاب، سکـوت بـهتـرین نظـری است کـه می تـوان ابـراز کرد. استـاد اخـلاق تهران حامد وفسـی .......... انـقـلاب ایـران بـه یـک مـعـجـزه الهـی شبیـه تـر بـود تـا یـک حـرکـت سیـاسـی مـاننـد سـایـر انـقـلاب هـای جـهان و رهـبری آن هم بـه پـیـامبـران الهـی شبـیـه تـر بـود تـا رهبـران انقـلابی در دیگـر سرزمیـن هـا... حکیـم متـألـه استـاد حـامـد وفسـی

۱. خدمات  متقابل "حوزه و روحانیت " و " نظام  اسلامی" چه  فرصت هایی را در اختیار حوزه و روحانیت  قرار داده است

از سوی دیگر حوزه چقدر  به  تأمین نیاز های نظام اسلامی توجه داشته است؟

۲. مهم ترین اولویت هایی که  حوزه  به عنوان خواستگاه مادر نظام اسلامی باید  در صیانت و پاسداری  از انقلاب و نظام اسلامی مد نظر قرار دهد کدام است؟

۳.  برای کارآمدتر کردن نظام اسلامی در چه قلمروهایی حوزه باید ورود جدی کند؟

۴. راه های صیانت از نظام و آرمان های انقلاب توسط حوزویان چیست؟

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

با صلوات بر محمد و آل محمد

 

در پاسخ  به سؤال اول  باید عرض کنم حدوث  انقلاب به سبب قیام یک مرجع بزرگ و شاگردان مکتب ایشان محقق شده است و طبیعی است که فرصت آگاهی بخشی و  تربیت و تهذیب برای روحانیت و حوزه فراهم شده است. اگرچه استفاده از این فرصت همراه با فراز و نشیب هایی بوده است.

از طرف دیگر حوزه های علمیه از جهت بسیج توده های مردم برای حفظ و پیشرفت نظام  در صف اول بوده و هست

البته باید نسبت به نیاز های علمی حکومت توجه بیشتری مبذول شود  مثل بانکداری اسلامی به معنای حقیقی

 

پاسخ دوم : همه ی آقایان و  بزرگان ما قائل هستند که علت محدثه ی یک پدیده همان علت مبقیه است ؛ علت احداث انقلاب و نظام اسلامی « معنویت » و « علاقه به حاکمیت قرآن و احکام الهی »  بود .  پس برای حفظ و صیانت از آن باید  معنویت و این علاقه تقویت شود .

حوزه علمیه به همراه نهاد هایی در کشور این مهم را به عهده دارند و متأسفانه قصور و تقصیر ما دراین امر بسیار است.

 

پاسخ سوم: افراد با  اخلاص و عالم متعهد انقلابی، سرمایه اصلی ملت ما هستند و هرچقدر تعداد این افراد و مراتب کمالی آن ها افزایش یابد موفقیت بیشتری نصیب ما می گردد و مهم ترین ساحت عمل ما  تولید نیروی انسانی با خصوصیاتی است که عرض شد.

 

پاسخ چهارم : روحانیت از آغاز رسالت ، وظیفه ترویج و صیانت از اسلام ناب را برعهده داشته اما  امروز  با توجه به  توسعه ارتباطات  باید در همه ی صحنه های رسانه ای حضور مؤثر داشته باشد و نسبت به عوامل مرموز که در این لباس وارد شده و در مقام تبلیغ یا  تعلیم یا رفتار علیه اسلام فعالیت می کنند مبارزه جدی کند.

 

حامد وفسی . بهمن ۱۳۹۷




موضوعات مرتبط: دیـگـر تـحـریـراتاخبار
برچسب‌ها: حوزه و روحانیت امر به معروف و نهی از منکر حوزه انقلابی وفسی حامد وفسی بانکداری اسلامی فقه حکومتی معنویت در حوزه حاکمیت قران نظام اسلامی سایت ایت الله وفسی

تاريخ : دو شنبه 27 اسفند 1397 | 23:6 | نویسنده : سردبــیر |

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------